

De jeugd is een periode van onzekerheid. De kindertijd is een tijd van tegenstellingen. De beren, de honden, de muizen, allemaal monochroom, die letters (afgietsels van letterkoekjes) en woorden kotsen: ‘ik hou van jou’.
Het was Raymond Minnen die de Pop Art in de Turnhoutse Warande binnenbracht.
De geest van de Pop Art, met bijbehorende verwijzingen naar consumptieproducten confronteert hij met zijn sterk aanvoelen van de banaliteit, de leegheid van het menselijke bestaan. Wat Raymond Minnen heeft geholpen om ontgoochelingen en pessimisme het hoofd te bieden, is zijn humor. Humor maakt het hem mogelijk om op respectabele afstand te blijven van het tragische. Tegenwoordig al wat ouder geworden, maar nog altijd genietend van het leven, maakt hij afgietsels van zijn lachend gezicht van vandaag en associeert dat met pluche speelgoed. In andere werken gebruikt hij datzelfde masker in een reeks afgietsels van speelgoeddieren uit de kindertijd, teddybeer of Bambi, en omringt ze met ronde vormen zoals bloemetjes en konijntjes (symbolen van vrijheid maar ook van kwetsbaarheid, die uit chocolade gemaakt lijken te zijn en ons doen denken aan decoraties op verjaardagstaarten.
Tentoonstellingen:
Pop Art, Warande (1982, 1984, 1993)
Museum voor Moderne Kunst Oostende, overzichtstentoonstelling (1996)
Galerie La Papéterie, Brussel (1997)
Galerie Jos Lamar, Antwerpen (1997)
Prov. Museum voor Hedendaagse Kunst, Hasselt, In de ban van de Ring (1999)
Domein Reckheim, Oud Rekum, De Kennis van Kenis (2001)
Biënnale van Borgloon, De Stroopfabriek, Borgloon (2005)
Heropening atelier- galerie- beeldentuin TOET-ANCH-RAMON, Mol (2007)
Atelier 20+03, Turnhout (2009)
Van Baksteen tot heden, Jacob Smitsmuseum, Mol (2010)
Galerie De Zwarte Panter, Antwerpen (2011)
Off-Art Fair, Brussel (2013)
Tarmax, Meerhout (2017)
Everyday Galerie, Antwerpen (2022)
Stedelijk Museum Diest (2022)
Atelier in Beeld, open atelierdagen beeldende kunst (2022)
CC De Werft, Galerie De Zwarte Panter, CC ’t Getouw, Cum Laude